Blog

În esență, scopul educației școlare este dezvoltarea academică a elevului, dar în același timp și modelarea personalității sale.

Învățământul de masă, pare că din ce în ce mai mult se ocupă să încarce mințile elevilor, încă din clasa pregătitoare, cu mai multe elemente de cultură generală decât cu unele practice, aplicabile în viața de zi cu zi, făra să se concentreze pe modelarea constructivă și pozitivă a personalitații individului.

În realitatea Montessori, profesorul are libertatea de a organiza activitățile și lecțiile în funcție de nevoile pe care le observă la elevi, dar și pentru a-i pregăti pe aceștia pentru viață. Mare parte din aceste abilități  iși au deja bazele puse din mediul familial, iar școala le perfecționează prin intermediul mediului pregatit și a situațiilor create de către profesor.

Citeste mai mult  


”Ce este greșeala? Ce se află în interiorul erorii?
Nu de puține ori, în societatea în care trăim, se acordă mult mai multă importanță "rezultatului" in defavoarea "procesului" care ne-a adus la acest fapt. Focalizarea excesivă asupra primului, mai degrabă decât asupra celui de-al doilea, în mod inevitabil conduce la  considerarea erorii precum inamicul care trebuie îndepărtat, deoarece riscă să ne îndepărteze de la obiectivul nostru principal: să ajungem la rezultat!
Dar dacă am încerca să schimbăm perspectiva, am înțelege imediat cum și cât de mult greșeala ajută persoana (copilul) să crească: eroarea este învățătură pură.

Citeste mai mult  


Language learning is not a linear process with a beginning and an end but rather a life-long process, always emerging and not fully controllable. In Echilibria Montessori Education we do not try to control the natural process of language acquisition. We integrate learners and help them explore the world around them (e.g. through games, study trips, etc) through the medium of the foreign language .English teaching in our school is threefold.

Citeste mai mult  


Scrierea creativă reprezintă o modalitate de autoexprimare, dar are de asemenea un rol important în comunicare și produce încântare atât autorului cât și cititorului. Prima pregătire spre scrierea creativă este legată de îmbogățirea vocabularului dar și de multitudinea unor experiențe proprii, concrete. Acestea vor ajuta copilul să aibă inspirație în alegerea subiectului expus, să decidă ce detalii va include dar și modul în care se va exprima. Experiența proprie îi oferă copilului oportunitatea de a reflecta asupra acelui eveniment și asupra sentimentelor, trăirilor pe care le-a avut.

Citeste mai mult  


 Una din multele prezentări de luna aceasta, susținute în clasa Magnolia, a început astfel:

  • “Ați vrea să vă spun o poveste?”
  • “Daaaaaaaa!”, a fost răspunsul școlarilor.
  • “Perfect! Doar că de data aceasta veți face ceva în timpul în care ascultați povestea.”

Școlarii erau tare nedumeriți, deoarece de obicei ascultă poveștile întinși pe covorul din zona de lectură.  Când au aflat că vor desena ceea ce urmează să audă, bucuria lor a fost și mai mare.

Citeste mai mult  


Adolescentul se află la granița dintre copilărie și vârsta adultă, nepregatit încă pentru responsabilitațile adulților dar având mult mai multă libertate decât un copil. Este o periodă intensă de invățare și adaptare atât pentru adolescent cât și pentru părinți; e necesar lucrul intens atât pentru familie cât și pentru grupul de prieteni.

Citeste mai mult  


Necesitatea unei reforme a școlilor gimnaziale, resimțită atât de puternic nu reprezintă doar o problemă educațională, dar și una de factură umană și socială. Acest lucru se poate rezuma într-o singură frază: școlile, așa cum sunt ele astăzi, nu sunt adaptate nici la nevoile adolescenților, nici la timpurile în care trăim.

Citeste mai mult  


“Marile descoperiri și înțelegeri ale adevărurilor se fac cu ajutorul concentrării. Întrebări precum: “Se cere acest subiect la examen?“ sau “De ce trebuie să învățăm despre așa ceva?” devin irelevante atunci când copilul știe deja motivul pentru care învață despre ceva.”

Citeste mai mult  


Cei mai multi dintre noi reprezentam produsul educatiei traditionale. Prin inscrierea copiilor intr-o scoala Montessori, experimentam o schimbare semnificativa fata de ceea ce ne este noua cunoscut, familiar si confortabil. Dorim sa va prezentam cateva elemente specifice padagogiei Montessori ce difera considerabil de metoda traditionala de a-i educa pe copii.

Citeste mai mult  


Grupul reprezintă o formațiune socială în care indivizii interacționează direct pe baza unor reguli acceptate și se recunosc ca membri ai unor entități distincte, într-un anumit moment și loc. Din punct de vedere structural – funcțional, grupul se prezintă ca un sistem cu granițe bine definite, care urmărește în permanență atingerea unui scop și a cărei supraviețuire are un caracter problematic.

Citeste mai mult