Blog

Toți părințîi doresc ceea ce este mai bun pentru copiii lor, și totuși, ajunși într-o stare de regresie emoțională puternică, ajung să facă lucruri împotriva celor mici. Propriile lor răni, nevoi, resentimente, temeri și anxietăți le întunecă rațiunea. De cele mai multe ori adulțîi știu ce este benefic să facă, dar ce reușesc să facă este să se comporte într-un mod dăunător și distructiv. Este necesară o doză foarte mare de maturitate și resposabilitate din partea părinților să pună în paranteze nevoile lor și să aibă grijă în acele momente de nevoile copiilor.

Citeste mai mult  


Suntem oare gata sa putem cuprinde cu ochii mintii o lume frumoasa  in care cei mai multi dintre noi sa folosim energia si materia prima cu o eficienta crescuta? Ce am face cu produsele pe care nu le-am mai arunca la gunoi? Mai mult, nu le-am arunca la gunoi in mod neconstient, adica resturi aruncate laolalta, fara sa facem separare pe categorii care pot fi, sau nu, refolosite si reciclate.

Citeste mai mult  


"Se presupune că școala trebuie să ajute copiii să devină adulți conștiincioși, responsabili și inteligenți, care pot fi stăpânii propriei vieți și care pot contribui prin abilitățile lor la starea de bine a lumii. Totuși, școala așa cum o cunoaștem noi, nu îndeplinește nici pe departe aceste obiective. De fapt, școala în forma în care există ea în multe locuri de pe planetă, nu face decât să încetinească dezvoltarea inteligenței copiilor și să le inducă o stare de stres și îngrijorare, toate acestea având ca rezultat lumea haotică de care ne ciocnim în jurul nostru.

Citeste mai mult  


Timpul petrecut de către copii în aer liber și activitățile acestora în natură nu înseamnă doar distracție și jocuri, ci reprezintă o componentă foarte importantă în creșterea și dezvoltarea creierului, a corpului și a intelectului. Studiile asupra modului în care copiii învață au dovedit că aceștia își îmbogățesc cunoștințele prin experimentare, prin intermediul jocurilor, al explorării și descoperirii mediului înconjurător.

Citeste mai mult  


De câteva decenii, este cunoscut faptul că un procent tot mai mare de copii talentați își subestimează semnificativ propriile abilități. Cei afectați de această lipsa de valoare adoptă un standard scăzut al succesului și au așteptări mai mici de la ei. Ei subestimează importanța efortului și supraestimează ajutorul părinților.

Citeste mai mult  


Definiția aparent simplă a agresivitățîi ascunde o ambiguitate majoră a acestui concept. Într-un sens larg, agresivitatea desemnează o caracteristică generală a organismelor vii, referitoare la excitabilitate și la activitățile de explorare necesare satisfacerii trebuințelor fundamentale (alimentare, de apărare, sexuale).

Citeste mai mult  


Gestionarea emoțiilor presupune recunoașterea acestora, numirea, acceptarea și exprimarea lor. Pentru copii poate fi foarte dificil să gestioneze acest amalgam de emoții necunoscute. Cei mici au nevoie de sprijin în aceste momente intense din punct de vedere emoțional, în care se simt neputincioși și copleșiți.

Citeste mai mult  


Pentru majoritatea parintilor este o mare incercare sa ofere educatia necesara copiilor pentru a crea acea relatie intre parinte si copil bazata pe incredere. De ce mint totusi copiii? Cand este cazul sa ne facem griji? Cum putem incuraja adevarul?

Citeste mai mult  


Dincolo de daunele produse corpului si energiei lor atunci cand copiii nostri privesc la un ecran (fie el televizor, telefon, tableta, etc), intrebarea finala care eu cred ca trebuie adresata este pana la urma „atunci cand privesc fix la un ecran, ce pierd de fapt prin a nu face alta activitate care ii dezvolta corect la varsta lor?”

Citeste mai mult  


Suntem din ce în ce mai interesați să investim în atingerea potențialului maxim al copiilor noștri și pentru asta avem nevoie să-i descoperim cu adevărat, pentru a ne putea raporta la fiecare dintre ei într-un mod personalizat, în funcție de nevoile și abilitățile lor individuale. Este important să identificăm corect temperamentul copilului, pentru a evita posibile erori generatoare de frustrări și chiar probleme emoționale, având așteptări opuse modului natural de a fi al copilului.

Citeste mai mult