Blog

Suntem oare gata sa putem cuprinde cu ochii mintii o lume frumoasa  in care cei mai multi dintre noi sa folosim energia si materia prima cu o eficienta crescuta? Ce am face cu produsele pe care nu le-am mai arunca la gunoi? Mai mult, nu le-am arunca la gunoi in mod neconstient, adica resturi aruncate laolalta, fara sa facem separare pe categorii care pot fi, sau nu, refolosite si reciclate.

Citeste mai mult  


"Se presupune ca scoala trebuie sa ajute copiii sa devina adulti constiinciosi, responsabili si inteligenti, care pot fi stapanii propriei vieti si care pot contribui prin abilitatile lor la starea de bine a lumii. Totusi, scoala asa cum o cunoastem noi, nu indeplineste nici pe departe aceste obiective. De fapt, scoala in forma in care exista ea in multe locuri de pe planeta, nu face decat sa incetineasca dezvoltarea inteligentei copiilor si sa le induca o stare de stres si ingrijorare, toate acestea avand ca rezultat lumea haotica de care ne ciocnim in jurul nostru."

Citeste mai mult  


Timpul petrecut de catre copii in aer liber si activitatile acestora in natura nu inseamna doar distractie si jocuri, ci reprezinta o componenta foarte importanta in cresterea si dezvoltarea creierului, a corpului si a intelectului. Studiile asupra modului in care copiii invata au dovedit ca acestia isi imbogatesc cunostintele prin experimentare, prin intermediul jocurilor, al explorarii si descoperirii mediului inconjurator.

Citeste mai mult  


De cateva decenii, este cunoscut faptul ca un procent tot mai mare de copii talentati isi subestimeaza semnificativ propriile abilitati. Cei afectati de aceasta lipsa de valoare adopta un standard scazut al succesului si au asteptari mai mici de la ei. Ei subestimeaza importanta efortului si supraestimeaza ajutorul parintilor.

Citeste mai mult  


Definitia aparent simpla a agresivitatii ascunde o ambiguitate majora a acestui concept. Intr-un sens larg, agresivitatea desemneaza o caracteristica generala a organismelor vii, referitoare la excitabilitate si la activitatile de explorare necesare satisfacerii trebuintelor fundamentale (alimentare, de aparare, sexuale).

Citeste mai mult  


Gestionarea emotiilor presupune recunoasterea acestora, numirea, acceptarea si exprimarea lor. Pentru copii poate fi foarte dificil sa gestioneze acest amalgam de emotii necunoscute. Cei mici au nevoie de sprijin in aceste momente intense din punct de vedere emotional, in care se simt neputinciosi si coplesiti.

Citeste mai mult  


Pentru majoritatea parintilor este o mare incercare sa ofere educatia necesara copiilor pentru a crea acea relatie intre parinte si copil bazata pe incredere. De ce mint totusi copiii? Cand este cazul sa ne facem griji? Cum putem incuraja adevarul?

Citeste mai mult  


Dincolo de daunele produse corpului si energiei lor atunci cand copiii nostri privesc la un ecran (fie el televizor, telefon, tableta, etc), intrebarea finala care eu cred ca trebuie adresata este pana la urma „atunci cand privesc fix la un ecran, ce pierd de fapt prin a nu face alta activitate care ii dezvolta corect la varsta lor?”

Citeste mai mult  


Suntem din ce in ce mai interesati sa investim in atingerea potentialului maxim al copiilor nostri si pentru asta avem nevoie sa-i descoperim cu adevarat, pentru a ne putea raporta la fiecare dintre ei intr-un mod personalizat, in functie de nevoile si abilitatile lor individuale. Este important sa identificam corect temperamentul copilului, pentru a evita posibile erori generatoare de frustrari si chiar probleme emotionale, avand asteptari opuse modului natural de a fi al copilului.

Citeste mai mult