Blog

Language learning is not a linear process with a beginning and an end but rather a life-long process, always emerging and not fully controllable. In Echilibria Montessori Education we do not try to control the natural process of language acquisition. We integrate learners and help them explore the world around them (e.g. through games, study trips, etc) through the medium of the foreign language .English teaching in our school is threefold.

Citeste mai mult  


Ca orice profesor Montessori, am deseori momente în care stau și reflectez la ziua sau săptămâna ce a trecut; îmi amintesc atât de clipele frumoase petrecute la școală cât și de cele care m-au provocat să ies din zona mea de confort. Unul din lucrurile care îmi plac în ceea ce fac este că nicio zi nu este la fel; observ cum în clasă se dezvoltă o microsocietate și copiii cresc, descoperă lucruri noi, au zile bune și zile mai puțin bune, fac descoperiri și legături noi.

Citeste mai mult  


Respectând tradiția, școlarii au sărbătorit pe 28.02.2018 primele 100 de zile de școală. Copiii din primul an și-au pregătit colecțiile și le-au adus la școală pentru a le prezenta colegilor mai mari.

Citeste mai mult  


Una dintre cele mai îndrăgite activități a copiilor este realizarea proiectelor. În desfășurarea acestei activități școlarii pot lucra singuri sau pot colabora între ei: unul caută informații, altul desenează și face schițe, altul împarte planșa în secțiuni, un altul scrie. Într-un mod firesc ei își împart sarcinile. Astfel își consolidează relațiile cu colegii, nu doar învață lucruri noi. Vorbesc între ei, iau decizii, analizează, caută informații.

Citeste mai mult  


 Educația pentru pace reprezintă scopul esențial al educației Montessori, spre care întreagă natură umană, sănătoasă și autentică, este atrasă din interior și spre care este îndreptată orice formă de dezvoltare umană înnăscută, oferind ființei umane cea mai profundă satisfacție. Așa cum a zis Daniel Goleman, inteligența emotional[ este mult mai valoroasă decât IQ-ul.

Citeste mai mult  


Se zice că cel mai probabil să primim ceea ce ne dorim atunci când știm cum să cerem! Așa s-au gândit și câțiva școlari atunci când și-au dat seama că au citit deja toate cărțile și enciclopediile pe care le aveau în clasă și că le-ar trebui unele noi. Au compus o cerere către directoarea școlii, alegând o coală roșie pentru a-și așterne cuvintele.

Citeste mai mult  


Cronologiile Montessori din Curricula de Istorie sunt prezentări care continuă în mod natural entuziasmul și uimirea copiilor în timpul prezentării celor Cinci Mari Lecții. Astfel, ei explorează conceptul de timp prin relaționarea cu viața lor - atât viața lor de zi cu zi cât și viață lor de la naștere până în prezent.

Citeste mai mult  


Așa cum copilului de la nivelul primar îi sunt prezentate aspecte reale și îi sunt atribuite responsabilități reale cu privire la îngrijirea mediului și a sinelui, copilului de la al doilea plan trebuie să i se ofere situații reale în care să-și exerseze voință și rațiunea. 

Citeste mai mult  


A dărui și a nu aștepta înapoi, a fi recunoscător pentru ceea ce suntem și avem sunt calități profunde și puternice. Maria Montessori spunea că exprimarea recunoștinței pentru ceea ce ni s-a dat este o manifestare a spiritului uman. 

Citeste mai mult  


Scrierea creativă nu numai că permite copiilor să-și exprime sentimentele, însă îi ajută să-și clarifice propriile idei și convingeri și să descopere ce știu sau gândesc despre anumite lucruri.

Citeste mai mult  


In fiecare an scolar sarbatorim primele 100 de Zile de Scoala. Numaram bine zilele, marcam ziua in calendar si ne pregatim pentru ziua cea mare. Toti copiii din primul an (clasa 0) pregatesc colectii cu 100 de obiecte iar cei mari sarbatoresc alaturi de ei cu jocuri, crafturi si ateliere.

Citeste mai mult  


Totul a pornit din nevoia copiilor de a striga după ajutor atunci când apăreau mici conflicte ori dificultăți în clasa lor. Au venit cu ideea de a desemna câțiva membri (colegi ai lor) care să intervină, să îi ajute și să ia uneori decizii.

Citeste mai mult