Blog

Cronologiile Montessori din Curricula de Istorie sunt prezentari care continua in mod natural entuziasmul si uimirea copiilor in timpul prezentarii celor Cinci Mari Lectii. Astfel, ei exploreaza conceptul timpului prin relationarea cu viata lor - atat viata lor de zi cu zi cat si viata lor de la nastere pana in prezent.

Citeste mai mult  


Asa cum copilului de la nivelul primar ii sunt prezentate aspecte reale si ii sunt atribuite responsabilitati reale cu privire la ingrijirea mediului si a sinelui, copilului de la al doilea plan trebuie sa i se ofere situatii reale in care sa-si exerseze vointa si ratiunea.

Citeste mai mult  


A darui si a nu astepta inapoi, a fi recunoscator pentru ceea ce suntem si avem sunt calitati profunde si puternice. Maria Montessori spunea ca exprimarea recunostintei pentru ceea ce ni s-a dat este o manifestare a spiritului uman.

Citeste mai mult  


In fiecare an scolar sarbatorim primele 100 de Zile de Scoala. Numaram bine zilele, marcam ziua in calendar si ne pregatim pentru ziua cea mare. Toti copiii din primul an (clasa 0) pregatesc colectii cu 100 de obiecte iar cei mari sarbatoresc alaturi de ei cu jocuri, crafturi si ateliere.

Citeste mai mult  


Totul a pornit din nevoia copiilor de a striga dupa ajutor atunci cand apareau mici conflicete ori dificultati in clasa lor. Au venit cu ideea de a desemna cativa membri (colegi ai lor) care sa intervina, sa ii ajute si sa ia uneori decizii.

Citeste mai mult