Ciprian Piciorang

Învățător 6-12 ani
 

 

În adolescență am descoperit bucuria de a lucra cu copiii de vârste diferite, de la 3 la 14 ani. Tot în acea perioadă, pentru că eram foarte atras de muzică, am început să cant într-un cor de copii. Mai târziu, la terminarea liceului, am început să organizez tabere, excursii, școli de vara și concerte.

 

Am urmat cursurile facultății de Teologie, după care am dorit să cercetez mai mult despre educație și am urmat programul de Master „Consiliere Școlară și Dezvoltarea Carierei”, în cadrul Universității din București.

 

Între timp, soția mea a descoperit Educația Montessori și a început să lucreze că educator pentru nivelul 0-3 ani la Echilibria Montessori Education. În fiecare seară, când soția mea se întorcea de la grădiniță, îmi povestea ce a făcut cu copiii în acea zi și ce a observat în dezvoltarea și comportamentul lor. Am devenit din ce în ce mai curios și dornic să aflu mai multe despre această pedagogie. În scurt timp m-am alăturat echipei Echilibria. Pentru un an de zile am lucrat ca asistent educator la grupa 3-6 ani dar în timp am susținut și opționale de mestesugărit pentru copiii de la grădință și școală.

 

În anul 2014, am acceptat bucuros provocarea de a deveni profesor Montessori pentru nivelul elementar din școală, 6-12 ani. În perioada iulie 2014 - noiembrie 2016 am urmat cursul de formare ca Învățător Montessori, desfășurat la Praga, Cehia, curs organizat de Asociația Montessori Internationale.

 

Cu fiecare zi sunt și mai încântat de alegerea făcută. Atunci când observ că elevii au înțeles un nou concept și lucrează cu el și în alte feluri creative, clasa Montessori permițându-le acest mod de lucru, mă bucur nespus. Simt și văd că le pot contribui celor mici pentru tot restul vieții.

 

Răbdarea este ceea ce învăț cel mai mult în lucrul cu elevii de nivel elementar, răbdarea că tot ce se clădește acum, toate lecțiile, tot ceea ce ofer copilului are un scop în formarea viitorului adult. Am învățat că fiecare copil este unic, că fiecare copil are un ritm al sau, pe care trebuie să-l respect, dar și să îl provoc. Copiii m-au învățat că trebuie să trăiești momentul. Cu perioada aceasta nimeni nu se va mai întâlni.

Tot ceea ce pot face mai bine pentru ei este chiar acum.