Ciprian Piciorang

Invatator 6-12 ani
 

In adolescenta am descoperit bucuria de a lucra cu copiii de varste diferite, de la 3 la 14 ani. Tot in acea perioada, pentru ca eram foarte atras de muzica, am inceput sa cant intr-un cor de copii. Mai tarziu, la terminarea liceului, am inceput sa organizez tabere, excursii, scoli de vara si concerte.

Am urmat cursurile facultatii de Teologie, dupa care am dorit sa cercetez mai mult despre educatie si am urmat programul de Master „Consiliere Scolara si Dezvoltarea Carierei”, in cadrul Universitatii din Bucuresti.

Intre timp, sotia mea a descoperit Educatia Montessori si a inceput sa lucreze ca educator pentru nivelul 0-3 ani la Echilibria Montessori Education. In fiecare seara, cand sotia mea se intorcea de la gradinita, imi povestea ce a facut cu copiii in acea zi si ce a observat in dezvoltarea si comportamentul lor. Am devenit din ce in ce mai curios si dornic sa aflu mai multe despre aceasta pedagogie. In scurt timp m-am alaturat  echipei Echilibria. Pentru un an de zile am lucrat ca asistent educator la grupa 3-6 ani dar in timp am sustinut  si optionale de mestesugarit pentru copiii de la gradinta si scoala.

In anul 2014, am acceptat bucuros provocarea de a deveni profesor Montessori pentru nivelul elementar din scoala, 6-12 ani. In perioada iulie 2014 - noiembrie 2016 am urmat cursul de formare ca Invatator Montessori, desfasurat la Praga, Cehia, curs organizat de Asociatia Montessori Internationale.

Cu fiecare zi sunt si mai incantat de alegerea facuta. Atunci cand observ ca elevii au inteles un  nou concept si lucreaza cu el si in alte feluri creative, clasa Montessori permitandu-le acest mod de lucru, ma bucur nespus. Simt si vad ca le pot contribui celor mici pentru tot restul vietii.

Rabdarea este ceea ce invat cel mai mult in lucrul cu elevii de nivel elementar, rabdarea ca tot ce se cladeste acum, toate lectiile, tot ceea ce ofer copilului are un scop in formarea viitorului adult. Am invatat ca fiecare copil este unic, ca fiecare copil are un ritm al sau, pe care trebuie sa-l respect, dar si sa il provoc. Copiii m-au invatat ca trebuie sa traiesti momentul. Cu perioada aceasta nimeni nu se va mai intalni.        

Tot ceea ce pot face mai bine pentru ei este chiar acum.