Simona Pascale
Învățător Diplomă AMI 6-12 ani
“Acesta este un principiu esential al educatiei: sā prezinti detalii înseamnā sā provoci confuzie; sā stabilesti relatia dintre lucruri înseamnā sā transmiti cunostinte” – Montessori, “De la copilarie la adolescenta”
Despre mine:
Dacă ar fi să mă definesc în câteva cuvinte, aș spune că sunt, înainte de toate, mamă. Nu afirm acest lucru întâmplător, deoarece primii pași ai fetiței mele în colectivitate au coincis cu primii mei pași în educația copiilor. Îmi doream să-i ofer un mediu de creștere pozitiv și o educație armonioasă, iar pentru aceasta am ales metoda Montessori. Astfel, am pătruns într-o lume fascinantă, una în care copilul se autoconstruiește în cadrul unui mediu atent pregătit, sub îndrumarea potrivită și cu încrederea de care are nevoie pentru a-și atinge potențialul.
Deși lucram de mulți ani în domeniul marketingului, alături de fetița mea am descoperit o nouă dimensiune a educației, una care m-a captivat profund. Am început cu workshop-uri destinate părinților, însă am simțit că îmi doresc mai mult. Voiam să fiu mai aproape de esența metodei Montessori, așa că am avut oportunitatea de a lucra într-o grădiniță Montessori. În scurt timp, am realizat că rezonez mai mult cu copiii mai mari, iar certitudinea că acesta este drumul meu m-a determinat să urmez Cursul pentru certificarea AMI de Ghid Montessori pentru grupa de vârstă 6-12 ani, în Girona, Spania.
În paralel, am continuat formarea teoretică și am absolvit facultatea de Conversie profesională în Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar la Universitatea din București.
Să fiu ghidul copiilor și să contribui la dezvoltarea lor este pentru mine o sursă continuă de împlinire și bucurie. În acest proces, mă redescopăr și cresc alături de ei. Cred că rolul unui profesor nu este doar de a corecta, ci, înainte de toate, de a identifica punctele forte ale fiecărui copil și de a construi pe ele. Consider învățarea continuă, alături de copii, un proces valoros și benefic pentru ambele părți. Cred în dorința nativă a copilului de a înțelege cum funcționează lumea, în nevoia lui de a intra în contact cu aceasta, de a o simți, pentru ca, mai târziu, să apară dorința de a o îmbunătăți.
Vin la școală cu entuziasm și pasiune. Pentru mine, școala este un adevărat laborator social, un loc în care relațiile dintre profesori, elevi și părinți contribuie la crearea unui act educativ de excepție.
Educație și formare