Dr. Maria Montessori
Adolescența abordată corect și în conformitate cu nevoile specifice vârstei presupune un stil de lucru mai practic și mai experimental (în contrast cu învățarea abstractă și intelectuală, predominantă în școlile gimnaziale convenționale).
Adolescentul are nevoie să exploreze, mai în profunzime, idei și concepte prezentate în Educația Cosmică (specifică educației Montessori în anii de școală elementară). Practic, este vorba despre aprofundarea relației dintre elementele Universului, din care și omul face parte.
Totuși, elevul cu vârsta între 12 și 15 ani caută să accentueze aplicabilitatea practică, valoarea economică și socială a conceptelor învățate anterior despre lume.
Adolescenții sunt dornici să își folosească idealurile și cunoștințele pentru a explora posibile roluri sociale și pentru a căuta independența economică.
Astfel, treptat, în anii de școală gimnazială (o vârstă critică din multe puncte de vedere), se poate construi armonios un viitor adolescent mai echilibrat în anii de liceu — care, mai apoi, va deveni un adult cu șanse reale de a discerne între Libertate și Responsabilitate.
Școala Gimnazială “Echilibria Montessori Education” funcționează în anul școlar 2025–2026 cu un număr de 18 copii cu vârste între 12 și 15 ani.
Școala Gimnazială Echilibria Montessori Education oferă:
Materiale didactice în întregime originale – Nienhuis Montessori (confecționate după schițele originale ale Mariei și Mario Montessori, care respectă toate normele cu maximă precizie);
Activități practice foarte variate (indoor și outdoor gardening, atelier de reparații și cusut, ateliere de pregătit masa împreună cu elevii, permacultură);
Activități educaționale conform Curriculumului Național pentru nivelul gimnazial, combinat cu curriculum pe platforma Digitală Americană (Language Arts, Mathematics, Social Studies, Combined Science pentru gimnaziu);
Profesori competenți pentru materiile după curriculumul național;
Profesor de artă plastică și ilustrație;
Ateliere de gătit hrană cu școlarii pentru prânzul lor;
Profesor de sport;
Rapoarte de evaluare a elevului care se vor discuta regulat cu părinții;
Psiholog în instituție pentru observarea copiilor, consilierea învățătorilor și a părinților;
Materiale didactice pentru tot parcursul anului și rechizitele necesare;
Întâlniri regulate pentru părinți (cu sau fără elevi), pentru cunoașterea mai bună a clasei și/sau a curriculumului și a rezultatelor mentoratului pe care îl oferim elevilor;
Hrană de calitate, cu ingrediente în mare măsură organice, preparate în bucătăria proprie;
Excursii sub forma de rezidențiat în natură pentru studiu și cunoaștere personală.
1. Cerere pentru înscriere/reînscriere
2. Copii acte identitate părinți (valabile)
3. Copie certificat de naștere copil
1. Contract de școlarizare pentru anul 2025-2026 semnat de ambii părinți
2. Dovada plății taxei de primă înscriere
3. Acordul părinților pentru excursii, folosirea fotografiilor și a înregistrărilor video pentru uz intern.
4. Consimțământ prelucrare date cu caracter personal
5. Formular de alergii alimentare și copie teste medicale privind alergiile
6. Declarație de onoare