WHY I AM

Simona Pascale

Învățător Diplomă AMI 6-12 ani
“Acesta este un principiu esential al educatiei: sā prezinti detalii înseamnā sā provoci confuzie; sā stabilesti relatia dintre lucruri înseamnā sā transmiti cunostinte” --- Montessori, “De la copilarie la adolescenta”

Biografie

Dacă ar fi să mă descriu, aș spune în primul rând că sunt mamă. Nu spun asta întâmplător, pentru că primii pași făcuți de fetița mea în colectivitate au coincis cu primii mei pași în lucrul cu copiii. Îmi doream să-i ofer un mediu de creștere pozitiv, o educație armonioasă și echilibrată. De aceea, am ales pentru ea metoda Montessori si odata cu ea, am intrat și eu în acest univers.

Lucram de ani buni în marketing, dar lângă fetița mea, am descoperit o nouă lume, una în care copilul se autoconstruiește în mediul atent pregătit, alături de îndrumarea potrivită și primind încrederea de care are nevoie pentru a-și împlini potențialul cu care se naște. Am început cu workshop-uri la care participam în calitate de părinte, dar îmi doream mai mult. Simțeam că vreau să fiu și mai aproape de magia Montessori, așa că am primit șansa de a lucra într-o grădiniță Montessori. Nu după mult timp, am realizat că rezonez mai bine cu copiii mai mari, dar îmi era deja clar că acesta este drumul meu, așa că nu am mai stat pe gânduri și am urmat Cursul pentru obținerea certificării AMI de Ghid Montessori pentru grupa de vârstă 6-12 ani, in Girona, Spania.

În paralel, am urmat și facultatea de Conversie profesională în Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar la Universitatea București.

Să le fiu ghid copiilor și să contribui la dezvoltarea lor îmi aduce împlinire, bucurie și totodată mă ajută să mă redescopăr și să cresc. Consider că rolul profesorului nu este de a corecta, ci in primul rând de a găsi punctele forte ale copilului și a construi pe ele. Cred în învățarea continuă de la și împreună cu copiii și în beneficii uriașe de ambele părți. Cred în dorința copilului de a afla cum funcționează lumea, în nevoia lui de a intra în contact cu ea, de a o simți, pentru ca apoi să apară spontan dorința de a o îmbunătăți.

Vin cu plăcere și pasiune la școală. Școala, pentru mine, este laboratorul social în care relațiile dintre toți indivizii, fie ei profesori, elevi și părinți, contribuie la crearea actului educational prin excelență.

Educație