Articolul de mai jos este un argument în plus pentru a face decizii conștiente în alegerea educației pentru copii!
“Se presupune că școala trebuie să ajute copiii să devină adulți conștiincioși, responsabili și inteligenți, care pot fi stăpânii propriei vieți și care pot contribui prin abilitățile lor la starea de bine a lumii. Totuși, școala așa cum o cunoaștem noi, nu îndeplinește nici pe departe aceste obiective. De fapt, școala în forma în care există ea în multe locuri de pe planetă, nu face decât să încetinească dezvoltarea inteligenței copiilor și să le inducă o stare de stres și îngrijorare, toate acestea având ca rezultat lumea haotică de care ne ciocnim în jurul nostru.
Vom enumera opt modalități prin care școala împinge copiii spre ignoranță și depresie:
1. Îi învață pe copii să se conformeze.
La școală copiii sunt învățați să se supună cerințelor impuse și să facă ceea ce li se spune fără libertatea de a alege. Copiilor li se spune în permanentă ce să facă, indiferent dacă le place sau nu. Li se spune să stea oră după ora în banca fără a se plânge, doar pentru a memora informațîi de care cel mai probabil nici nu vor avea nevoie în viața reală. Copiilor li se spune când să vorbească, când să se miște și chiar și când să meargă la toaletă.
În scurt timp copiii vor înceta să mai aibă încredere în vocea lor interioară și se vor conformă regulilor impuse de autoritate, ceea ce îi va suprimă în mod covărșitor și în mod deloc surprinzător, îi va face să se simtă deprimați și neîmpliniți.
2. Îi învață pe copii ce să gândească, nu cum să gândească.
Școala nu-i învață pe copii cum să-și dezvolte capacitatea de a gândi logic astfel încât aceștia să poată ajunge la propriile lor concluzii cu privire la informațiile prezentate. În mod contrar, copiii sunt forțați să creadă lucrurile care le sunt predate, indiferent dacă acestea sunt adevărate sau nu, indiferent dacă le-au înțeles sau nu. Astfel gândirea critică a acestora este împiedicată să se îmbunătățească, și ca rezultat copiii devin ca niște roboți dirijați.
3. Îi împiedică pe copii să-și folosească și să-și dezvolte creativitatea.
Imaginația copiilor este foarte bogată, însă școala face „minuni” în a o suprima. Copiii pot fi incredibil de creativi, însă artele sunt aproape inexistente în majoritatea școlilor din lume, de vreme ce o carieră profesională în acest domeniu nu este considerată de obicei ca fiind una profitabilă. În loc de a permite copiilor să-și exploreze personalitatea prin exprimarea spontană a gândurilor și sentimentelor proprii prin pictură, muzică, teatru și altele, aceștia sunt în cea mai mare parte a timpului închiși între patru pereți, pentru a învăța lucruri plictisitoare care nu au nicio importanță pentru ei și care nu îi ajută cu nimic la cultivarea propriilor minți, inimi și spirite.
4. Îi învață pe copii să se teamă de greșeli.
Greșelile ne ajută să devenim mai înțelepți, însă școala îi învață pe copii să le fie teamă de eșec, ca și cum ar fi un fel de spirit rău de care trebuie să se ferească. Copiilor li se spune la școală să studieze pentru a trece examenele, iar aceia care pică aceste examene sunt priviți cu superioritate, sunt criticaâi, ca și cum ei înșiși sunt un eșec. Astfel, copiii învață că trebuie să facă orice le stă în putință pentru a evita să facă greșeli, fapt care nu face decât să-i împiedice să mai încerce să realizeze orice alt obiectiv nou pe care și l-ar dori mai târziu în viață ca nu cumva să eșueze iar.
5. Îi determină pe copii să creadă că joaca nu folosește la nimic.
Copiii găsesc o bucurie deosebită în a se juca, a se distra, a râde și a face lucruri fără un motiv sau un scop anume decât acela de a se juca pur și simplu. Joaca le face inima să salte de fericire și le transformă viața într-o sărbătoare. Însă, încetul cu încetul, pe măsură ce copiii cresc, aceștia sunt învățați că joaca nu este folositoare, ci doar o pierdere de vreme, deoarece nu este productivă.
Pe lângă toate acestea, copiii sunt învățați să fie serioși, tensionați și îngrijorați pentru rezultate viitoare, ceea ce nu face decât să îi deprime, nepermițându-le să se relaxeze și să se bucure de momentul prezent și să savureze frumusețile pe care viață le are de oferit.
6. Îi învață pe copii să evite să-și asculte inima.
Spre deosebire de adulți, copiii sunt mult mai conectați la inima lor. Însă, după ani și ani de conditioanare socială, când ei înșiși devin adulți, barierele dintre ei și vocea inimii lor se vor fi consolidat atât de mult, încât nu vor mai fi capabili să acorde atenția cuvenită acestei voci. Această condiționare are loc în principal în școală, unde aproape în fiecare zi copiii sunt forțați să facă lucruri pe care nu le agreează, pe care le consideră plictisitoare și inutile și despre care li se spune că sociatatea îi va recompensă pentru că le învață. Ca și consecință, copiii își dezvoltă obiceiul de a nu mai avea încredere în vocea inimii lor și de a nu o mai ascultă, pierzând contactul cu lumea lor interioară.
7. Îi învață pe copii să asocieze banii cu succesul.
Un alt mod în care școala îi determina pe copii să devină ignoranți și deprimați este acela de a-i face să creadă că o viață de succes este reprezentată de valoarea câștigurilor materiale. La școală, copiii află că principalul scop al vieții este acela de a avea un salariu mare, scop pentru care li se spune că trebuie să sacrifice o treime din viața lor fortându-se să învețe și să facă anumite lucruri doar pentru a obține o diplomă care să le permită mai târziu să lucreze că angajați în corporații.
Astfel, copiii încetează să-și mai urmeze propriile pasiuni care ar da sens și scop viețîi lor, iar în schimb ajung să facă lucruri plictisitoare care îi epuizează psihic și care doar îi ajută să supraviețuiască, nicidecum să trăiască cu adevărat.
8. Îi învață pe copii să sacrifice ziua de azi de dragul zile de mâine.
Momentul prezent este tot ceea ce avem. Viitorul, ca și trecutul, nu există, iar dacă îi acordăm prea multă atenție nu vom mai fi capabili să ne bucurăm de ceea ce este aici și acum. Însă majoritatea oamenilor nu se bucură de momentul prezent. În schimb aceștia încearcă mereu să-și atingă un scop viitor, crezând că odată ce vor realiza acel lucru vor fi împliniți și fericiți.
Această mentalitate a fost în mare parte implementată în gândirea oamenilor prin intermediul școlii. La școală, copiii sunt determinați să creadă că, sacrificând ziua de astăzi prin studiu intens și prin respectarea cerințelor impuse, vor obține o serie de recompense în viitor. Însă, fiind în mod constant concentrați pe viitor, copiii ajung să-și irosească pe deplin viețile prezente, devenind adulți plini de regrete ce le pot provoca o imensă suferință din punct de vedere psihologic.”
Traducere și adaptare după “8 Ways School is Making Children Stupid and Depressed” de Sofo Archon