Cronologiile Montessori din Curricula de Istorie sunt lecții care continuă în mod natural entuziasmul și uimirea copiilor în timpul prezentării celor Cinci Mari Lecții. Astfel, ei explorează conceptul de timp prin relaționarea cu viața lor – atât viața lor de zi cu zi cât și viață lor de la naștere până în prezent.
Elevii din anul întâi au lucrat recent la cronologiile vieții lor. Acest proiect face parte din curricula nostra de Istorie și își propune să-i ajute pe elevi să învețe mai multe despre trecerea timpului și cum pot să-și vadă propria viață în contextul timpului care a trecut de la nașterea lor până în prezent. După realizarea acestui proiect, ei vor studia modalități diferite de a măsura timpul, inclusiv zilele (și originile denumirilor zilelor noastre), săptămâni, luni (și originile numelor lor), ani, decenii, secole și milenii.
Pentru proiectul Cronologia Vieții Mele, elevii au adus câte o fotografie pentru fiecare an din viața lor. Au lipit aceste fotografii pe foi colorate, au notat anul fiecărei fotografii apoi au scris câte o propoziție pentru fiecare an, descriind fotografia sau ceva anume ce ei făceau în acel an. Fiecare copil este foarte încântat să lucreze la această cronologie, în timp ce colegii se adună în jurul colajului, întrebându-l despre acele perioade din viața sa, amuzându-se de imaginile de când era bebeluș. După ce toți copiii și-au terminat colajele, acestea au fost afișate în holul școlii astfel având ocazia întreagă clasa să vadă mici crampeie din viețile colegilor lor. Acesta este o ocazie inedită pentru fiecare copil să impărtășească colegilor propriul istoric personal.