Care sunt tendințele de dezvoltare în timpul acestei perioade a copilăriei?
Copilul de 6-12 ani este caracterizat de o motivație intelectuală impresionantă, având o imaginație bogată și o sete de a afla ce înseamnă să fii ființă umană. Mintea copilului începe să lucreze într-o nouă manieră, pe măsură ce rațiunea acestuia se dezvoltă. În această perioadă apare fascinatia pentru ceea ce nu se vede, obiectele interesului său variind de la tradiții și valori care țin o societate omogenă, până la structura limbajului și vastitatea Universului.
Construindu-și personalitatea și caracterul în primii șase ani din viață, începând cu cel de-al șaptelea an, copilul devine interesat să cunoască lumea de dincolo de ceea ce pot vedea și atinge, să țintească spre stele, să traverseze continente și să călătorească în timp. Unii numesc această etapă a copilăriei perioada „minții pure,” o perioadă în care apetitul intelectual este de nestăpânit și pasiunea pentru studiu și lucru este foarte mare.
Acest „al doilea plan” al dezvoltării reprezintă o perioadă de stabilitate relativă și de adaptabilitate, în comparație cu perioada precedentă din copilărie și cu adolescența care urmează. În primii șase ani putem vedea copilul dezvoltându-se ca individ în cadrul mediului unei comunități, devoltare care este în mod activ ghidată și pregătită de către adulți. În următorii șase ani, de la 6-12 ani, dezvoltarea copilului este concentrată încă pe dezvoltarea proprie ca individ complet, însă diferența este aceea că acum copilul este foarte interesat de înțelegerea convențiilor, a regulilor și normelor care conduc la funcționarea diverselor comunități din care copilul face parte. Acesta începe de asemenea, să-și dorească să cunoască la scară și mai largă societatea care îl înconjoară.
Însușirea conceptelor și dobândirea competențelor din programa noastră școlară pentru fiecare ciclu de șase ani variază de la copil la copil. Facem tot ceea ce ne stă în putință să creăm cel mai fertil sol pentru sămânța fiecărui copil și dăm șanse egale tuturor în ceea ce privește accesul la material, predarea în sine, observarea învățării și evaluarea.
Experienta anilor ne-a demonstrat că susținerea eforturilor școlii din partea părinților și implicarea constantă și conștientă în viața copilului ajută la deschiderea lui pentru a beneficia la maxim de mediul pregătit Montessori. Aceasta crește probabilitatea atingerii competențelor descrise mai jos.
Școala Primară “Echilibria Montessori Education” funcționează în anul școlar 2025-2026 cu 3 clase pentru elevi între 6 și 12 ani.
Școala Primară Echilibria Montessori Education oferă:
Programul zilnic al cursurilor se desfășoară de luni până vineri, după cum urmează:
Înscrierile și reînscrierile pentru anul școlar 2025-2026 – Școală.
10 – 17 Februarie 2025: Depunerea cererilor de reînscriere pentru copiii ce au frecventat școala EME în anul școlar 2024-2025.
20 Februarie 2025: Comisia de înscrieri/reînscrieri răspunde cererilor.
21 Februarie – 2 Martie 2025: Finalizarea dosarului de înscriere / reînscriere: depunerea dosarului complet și plata taxei școlare pentru luna Iunie 2026 și a taxei de rechizite. În cazul în care nu se depun documentele solicitate și nu se face plata, locul este disponibilizat.
24 Februarie – 02 Martie 2025: Depunerea la secretariat a cererilor de înscriere pentru copii ce vin din alte grădinițe și școli Montessori și organizarea interviurilor cu copiii și părinții.
03 – 10 Martie 2025: Finalizarea înscrierii pentru copiii care vin din alte școli și grădinițe Montessori: depunerea dosarului complet și plata taxei școlare pentru luna Iunie 2026 și taxa de primă înscriere. În cazul în care nu se depun documentele solicitate și nu se face plata, locul este disponibilizat.
La baza răspunsurilor către dvs., pe lângă locurile disponibile, vom ține cont și de următoarele aspecte:
1. Numărul de ani de pregătire a copilului la Echilibria Montessori Education (preșcolar și școlar).
2. Numărul de ani de pregătire a copilului în Montessori (alte grădinițe sau școli).
3. Evaluarea făcută de educatorii de la clasă (în cazul copiilor ce au urmat grădinița EME).
4. Existența unui frate/soră înscris la EME.
5. Aderarea familiei la principiile educative și valorile promovate de EME.
6. Analiza istoricului activității familiei în EME: plata taxelor școlare la scadență, respectarea programului de lucru și conduita părinților în relație cu personalul EME.
1. Cerere pentru înscriere/reînscriere
2. Copii acte identitate părinți (valabile)
3. Copie certificat de naștere copil
1. Contract de școlarizare pentru anul 2025-2026 semnat de ambii părinți
2. Dovada plății taxelor scadente conform contract (taxă de primă înscriere, taxa ultima iunie, taxă rechizite)
3. Fișă medicală „Apt pentru școlarizare”, valabilă doar pentru cei mici ce intră la clasa pregătitoare
4. Fișă medicală „Apt pentru ora de sport” – necesară în prima zi a anului școlar
5. Copie caiet de vaccinări
6. Formularul pentru luare la cunoștință a Manualului Părinților
7. Acordul părinților pentru excursii, folosirea fotografiilor și a înregistrărilor video pentru uz intern.
8. Consimțământ prelucrare date cu caracter personal
9. Formular de alergii alimentare și copie teste medicale privind alergiile.
10. Declarație de onoare
Misiunea cea mai importantă a EME (Echilibria Montessori Education) este aceea de a crea un mediu de învățare diversificat și de înaltă calitate cu scopul de a ajuta toți scolarii, indiferent de abilitate, să-și folosească la maximum potențialul.
Vă invităm să citiți Manualul Părintelui pentru a înțelege cât mai bine valorile noastre, modul de funcționare, precum și beneficiile abordării Montessori.
Bine ați venit în lumea Belle Arte! Vinerea – cea mai așteptată zi a săptămânii – ne invită să pășim într-un univers plin de creativitate și expresie artistică, unde școlarii noștri își exersează și dezvoltă acestă importantă latură a personalității lor în plină evoluție!
Broșura de mai jos descrie această magică zi dedicată complet artei și creativității, în care accentul se pune pe dezvoltarea abilităților artistice ale copiilor noștri printr-o varietate de activități captivante.
Credem cu tărie că educația nu se oprește de-ndată ce pășim în afara sălilor de clasă. De aceea, ne-am gândit să facem cunoscut conceptul nostru de “Going Out”, unde dezvoltarea armonioasă și învățarea continuă dincolo de porțile școlii Echilibria.
Ce este “Going Out”? Am începe spunând că învățarea implică multe proiecte în clasă; iar atunci când copiii vor să afle mai mult despre subiectul proiectului lor, sala de clasă devine dintr-o dată o lume prea mică pentru setea lor de cunoaștere. Așa că pun întrebări și se interesează în cel mai mic detaliu, totul pentru a ajunge față-n față cu subiectul studiat.